Szeretettel köszöntelek a BMW Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BMW Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BMW Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BMW Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BMW Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BMW Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BMW Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BMW Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
cimkék: bmw, hibrid, elektromos, x6, 7-es, 3-as, efficientdynamics, z4
BMW ActiveHybrid 7
A két hibrid modell közül az ActiveHybrid 7-es az úgynevezett „mild hibrid" technológiára épül, amelynek lényege, hogy az elektromotor önmagában nem hajtja meg a járművet, viszont a gyorsításoknál és az indulásnál csökkenti a V8-as benzinmotor üzemanyag-felvételét. A BMW ActiveHybrid X6 ezzel szemben teljes hibrid, ami azt jelenti, hogy az emissziómentes villanyhajtás is igénybe vehető 60 km/órás sebességig. Az új ActiveHybrid 7-es estében a hagyományos V8-as motorral szerelt változathoz képest a fogyasztáscsökkenés 15%, míg az ActiveHybrid X6 esetében ez az érték akár a 20%-ot is elérheti.
A BMW ActiveHybrid 7-es benzines-elektromos hajtását egy ikerturbós V8-as benzinmotor V8-as és egy háromfázisú, váltakozó áramú, elektromos szinkronmotor alkotja. A hajtáslánc maximális teljesítménye összesen 465 LE, maximális forgatónyomatéka pedig 700 Nm. Az autónak mindössze 4,9 másodpercre van szüksége, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/órás tempót, miközben átlagfogyasztása csupán 9,4 liter 100 km-en, széndioxid-kibocsátása pedig 219 g/km, ami 15%-al alacsonyabb a hagyományos V8-as motorral szerelt változathoz képest.
Az új BMW 7-es sorozatban alkalmazott BMW ActiveHybrid technika az elektromos szinkronmotorból, egy lítiumion-akkumulátorból és a magasfeszültségű hálózat szabályzó elektronikájából áll. A motorok egy 8-fokozatú automatikus sebességváltón keresztül juttatják el a nyomatékot az autó kerekeihez, amellyel a 20 lóerős, ám 210 Nm maximális nyomatékkal rendelkező elektromos motor közös házban foglal helyet. Az erőforrás fékezéskor képes generátorüzembe állni, és rekuperációs rendszerében áramot előállítani, amelyet a csomagtérben elhelyezett töltéstárolóba termel vissza. Az elektromotor mellett ez az egység látja el árammal a légkondicionáló kompresszorát és a 12 voltos fedélzeti elektromos hálózatot is.
A villanymotor főleg az indulás és a gyorsítás fázisában támogatja a V8-as erőforrást. Az autó központi kijelzőjét ellátták egy energiafolyam- és hatásfok-jelző műszerrel, amelyen folyamatosan nyomon követhető a hibridhajtás működési módja, valamint a tartalék és a visszatermelt elektromos áram mennyisége is. Dióhéjban annyit tudok elmondani a hibrid 7-esről, hogy piszkosul jó autó. Elképesztően jól megy és álomszerűen fékez, emellett nagyon kényelmes is. A villanymotor közreműködésével ellentmondást nem tűrően, az ülésbe passzírozva gyorsít - pontosan emiatt szeretjük a BMW-ket.
BMW ActiveHybrid X6
A BMW ActiveHybrid X6 jelenleg a legerősebb hibrid autó a világon, nem kevesebb, mint 485 lóerős. Hajtásáról egy V8-as benzinmotor és két elektromos motor gondoskodik, amelyeknek köszönhetően 20%-al kedvezőbb fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékkel bír, mint a hagyományos V8-as benzinmotorral szerelt változat.
A BMW ActiveHybrid technikája ebben a modellben a full hibridekre jellemzően a tisztán elektromos üzemet, a tisztán benzines üzemet, illetve a motorok erejének együttes kiaknázását is lehetővé teszi. A széndioxid-kibocsátás nélküli, teljesen elektromos meghajtás 60 km/órás sebességig alkalmazható, a belsőégésű motor terhelés függvényében, igény szerint kapcsolódik be a hajtásba és 65 km/óra alatti sebességnél, motorfék-üzemben önműködően leáll. A hajtáslánc összteljesítménye 485 LE, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 780 Nm.
Az X6 ActiveHybrid álló helyzetből mindössze 5,6 másodperc alatt gyorsul százra, az EU tesztcikluson mért átlagos fogyasztása 9,9 liter, károsanyag-kibocsátása pedig 231 gramm kilométerenként. Persze ez az autó is képes visszanyerni a mozgási energia egy részét és a fékezési energiát is. A töltéstárolást egy 2,4 kWh kapacitású nikkel-metálhidrid (NiMH) akkumulátor látja el, amely a villanymotorok mellett a 12-voltos fedélzeti hálózatra csatlakozó fogyasztókat is ellátja elektromos árammal. Az elektromos és belsőégésű üzemmód közötti váltás valóban teljesen észrevétlenül zajlik; s a hajtásrendszer állapotáról a központi kijelző tájékoztat.
Tapasztalataim szerint a 2,5 tonnás X6 ActiveHybrid 12 és 19 liter között fogyaszt, legalábbis a rövid, padlógázas gyorsításokkal tarkított menetpróbán ilyen értékeket közölt a fedélzeti számítógép. A 4,4 literes V8-asnak annyira jó hangja van, hogy képtelen voltam türtőztetni magam, már csak ezért is nyomtam a gázt. Nagyon keményet tol a hatalmas autó. Azért kipróbáltam a villanyhajtást is, remek, megnyugtató érzés egy ekkora autóval úgy suhanni, hogy csak a széles gumik gördülési zaja hallható. Tisztán elektromos módban a hatótávolság azonban mindössze 2,5 kilométer. Az X6 ActiveHybriddel ha nem is 10, de 13 literes átlagfogyasztással el lehet járni, ami még mindig nagyszerű egy 485 lóerős 2,5 tonnás SUV-tól. Azért én mégis a 7-est választanám, mert kényelmesebb autó.
Az új hibrideknél az elméleti 15, illetve 20 százalékkal kevesebb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nem fogja megmenteni a bolygót, de kétségtelenül segít a BMW flottakibocsátásának mérséklésében. Emellett biztos vagyok benne, hogy ezeket az autókat is viszik majd, mint a cukrot. A magyarországi adótörvények is kedveznek a hibrideknek, a regisztrációs adó összege ilyen esetben csupán 190 ezer forint, amely egy hasonló teljesítményű benzines erőforrással szerelt modell esetén meghaladja a 3 200 000 forintot. Ezen felül a hibrid személyautókra fizetendő vagyonadó 50%-kal kisebb mértékű, mint a hagyományos hajtással szerelt modellek esetén.
BMW 320d EfficientDynamics Edition
Ha józanul gondolkodunk és valóban alacsony környezeti terhelésű modellt keresünk a BMW kínálatában, megtalálhatjuk számításunkat az új 320d EfficientDynamics Edition modellben. Ez az autó a BMW legtisztább modellje, 100 kilométerenként mindössze 4,1 liter gázolajat fogyaszt és 109 gramm széndioxidot bocsát ki átlagosan. Első sajtótesztje során állítólag még ennél is alacsonyabb, 3,8 literes fogyasztást produkált a középkategóriás limuzin.
Mindamellett a 2 literes common rail turbódízel nem is gyenge, 163 lóerős teljesítmény leadására képes és 8,2 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre az autót. Az erőforrás már 1750-es percenkénti fordulattól képes 360 Nm maximális nyomatékát leadni. A fogyasztást tovább mérséklik a továbbfejlesztett aerodinamikai adottságok, a különösen hosszú végáttétel és a karosszériát mélyebbre helyező felfüggesztés. Természetesen a modell alapfelszereltségében megtalálható az automatikus start-stop funkció és a fékenergia-visszanyerés is.
BMW Z4 sDrive35is
A BMW innovációs napon ezen kívül ki lehetett próbálni a Z4 roadster legerősebb változatát is, az sDrive35is-t. Megkoronázta a napomat, széles vigyorral és a testemben nagy mennyiségű adrenalinnak szálltam ki belőle. Ez az az autó, amely néhány kilométernyi vezetés után függőséget okoz. Motorja a 3,0 literes, kettős turbófeltöltővel szerelt egység, de 340 lóerővel és 450 Nm nyomatékkal rendelkezik. 7-fokozatú, duplakuplungos sebességváltót kapcsoltak hozzá, futóműve pedig három fokozatban állítható. Sport+-ban olyat nyújt a Z4, amit nehéz elfelejteni. A 4,8 másodperces gyorsulás brutális, s közben őrjítően jó hangon dalol a kipufogó. Morog, durrog, ropog és mindig hangos. Csak a kocsi árát nem merem leírni.
Az új modellek már megvásárolhatóak a hivatalos BMW márkakereskedésekben.
|
|
Szepessy Rykus Szepessy Rykus új fórumtémát indított: Tökéletes Vásárlás: Hogyan Találj Rá a Legjobb Lehetőségekre?
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!